Naši prvi poslovni počeci

PROSTOR - Lider na tržištu nekretnina u BiH

“Okupljanje je početak, držati se zajedno je napredak. Zajednički rad je uspjeh.”- Henry Ford *

Iza svakog velikog uspjeha stoji priča koja inspiriše. Kako bismo se međusobno povezali i dali smisao svijetu oko nas potrebno je da takve priče doživimo i prihvatimo.

To nisu priče o uspjehu preko noći, niti o uspjehu koji se mjeri novcem i statusnim simbolima. To su priče o usponima i padovima, borbi i neodustajanju. Ono što je potrebno jeste da pronađete ljude koji Vas potiču i inspirišu, one koji dijele vrijednosti i cijene rad na istom mjestu jedni pored drugih. Svaki novi poslovni poduhvat je težak, nepredvidiv i nosi puno rizika pa je stoga i pokretanje naše firme 2007. godine obilježeno brojnim izazovima posebno zbog toga što je naš model poslovanja bio značajno drugačiji od dotadašnjeg ustaljenog načina rada agencija za nekretnine u BiH.

Samu ideju osnivanja agencija za nekretnine koja će na naše tržište dovesti jedan sigurniji, efikasniji i profesionalniji način prometa nekretnina u našoj zemlji realizovao je naš direktor i suvlasnik agencija Maho Taso zajedno sa svojim tadašnjim partnerima.

Rekli bi disciplina, samopouzdanje, razmišljanje izvan okvira, inicijativa, odlučnost, socijalne vještine, no reći ćemo da postoji taj “factor x”-ono nešto što izdvaja uspješne ljude.

Kroz intervju sa našim direktorom došlo je vrijeme da se prisjetimo naših početaka.

- Kada se zapravo probudila želja da osnujete agenciju za nekrenine? 

“Iako sam veći dio odraslog života proveo radeći za firme čije je poslovanje usko vezano za nekretnine, ideja za osnivanje firme PROSTOR se javila tek nakon što desila afera Pelak, koja je dovela branšu do situacije gdje su i ozbiljnije agencije postale predmetom sumnje i izbjegavanja od strane klijenata. Kada se ubrzo nakon toga desio i početak notarijata, čime je  po prvi put postavljen i siguran pravni okvir, shvatio sam da je to bio idealan trenutak za pokušaj kreiranja jednog novog, transparentnijeg i profesionalnijeg načina posredovanja nekretninama u našoj zemlji. Nakon što sam ideju podijelio sa nekoliko prijatelja i oni je iz prve zdušno prihvatili, preostajalo samo dati otkaz u banci za koju sam tada radio i krenuti sa prvim pripremama za otvaranje firme. “

- Zašto  ste se odlučili da prva poslovnica bude baš u općini Stari Grad?

“Naša želja jeste bila da prva poslovnica bude smještena negdje na dobroj lokaciju u centru grada, ali se sama sudbina pobrinula da  naše poslovanje započnemo na jednoj takvoj znamenitoj lokaciji kao što je to mjesto sarajevskog atentata, preko puta Muzeja Sarajeva i nadomak Latinske ćuprije. Naime, moje tadašnje radno mjesto je bilo u HVB-Central Profit banci (sadašnja Unicredit banka), preko puta hotela Evropa i odmah “iza ugla” lokacije na kojoj će biti smještena naša prva poslovnica. Pošto je jedan moj prijatelj često navraćao kod njegovog prijatelja vlasnika fotografske radnje, koja se nalazila u istoj ulici, igrom slučaja smo saznali od njega da su vlasnice susjednog poslovnog prostora upravo odlučile da zatvore prodavnicu odjeće i da traže zakupca. Moja je trenutna reakcija bila da nazovem jednu od vlasnica i dogovorim sastanak s njom. Tako je “PROSTOR" dobio svoj prvi prostor u kojem ćemo se zadržati preko 15 godina. ”

 - Kako su izgledali sami počeci poslovanja, kako je tekao rast, sa koliko agenata ste počeli raditi kada ste otvorili prvu poslovnicu?

“ Iako nas je bilo četvero vlasnika u firmi, plan je bio da će se u punom kapacitetu u rad firme uključiti samo većinski vlasnici, tako da sam prvi mjesec-dva bio sam a kasnije nas je bilo dvojica negdje do pred ljeto 2008. kada smo zaposlili našeg prvog agenta tj. agenticu. Jedna od zanimljivosti koje su vezane za početke poslovanja bila je i činjenica da je u prvih godinu dana naš fotograf bio upravo vlasnik fotografske radnje, naš prvi komšija, preko kojega smo i saznali za prostor u Zelenih beretki. ”

- Da li ste imali poteškoća, koji su bili prijelomni trenuci u procesu razvijanja agencije za nekretnine?

“ Kao što sam spomenuo u uvodnom dijelu, trenutak koji po nekoj mojoj logici bio idealan za pokretanje nečeg novog i drugačijeg nosio je sa sobom i niz izazova. Profesionalne fotografije nekretnina, obavezna okvirna procjena tržišitne vrijednosti, te eksluzivni ugovori su samo neke od značajki po kojima smo se isticali na tržištu od prvog dana. Takav jedan pristup poslovanju, pri kojem se svakoj pojedinačnoj prodaji i svakom pojedinačnom klijentu pridaje maksimalna pažnja, zahtjevao je u samim počecima osim konstantnog vlastitog angažmana i značajna ulaganja u ljudske i materijalne resurse, što je zajedno sa nadolazećom globalnom finansijskom krizom bio poseban izazov za sve uključene a posebno za nas koji smo tada bili aktivni vlasnici firme. Iako smo možda i sami bili pomalo iznenađeni sa brzinom s kojom nas je tržište prihvatilo, rekao bih da su prvi prelomni trenutci bili otvaranja poslovnica u općinama Novo Sarajevo i Novi Grad, čime smo se značajno “približili” našim klijentima i olakšali im saradnju sa nama. Nakon toga, bitni razvojni koraci za nas su svakako bili preuzimanje prodaje prvih projekata novogradnje, dok se po meni svakako najvažijniji trenutak za firmu desio kada su u vlasništvo ušli prvi dotadašnji uposlenici, čime su obezbjeđeni uslovi za dalji uspješan razvoj PROSTOR-a kao lidera na tržištu nekretinina u BiH. “

 - Šta danas za Vas znači uspjeh, a kako ste na to gledali prije nego što ste viziju agencije za nekrenine pretvorili u stvarnost?

“ Svaki napredak u karijeri bilo gdje, a pogotovo kada se to dešava u stranoj zemlji čovjek smatra uspjehom. To se možda posebno odnosilo na nas prvu generaciju Bosanaca i Hercegovaca koji smo pravili naše prve poslovne korake izvan domovine. Sjećam se kako smo svi bili ponosni jedni na druge kada su se dobijali prvi ozbiljni poslovi (ne računajući one studentske, jer smo svi radili dok smo studirali) a kamo li kad je već krenuo napredak u karijerama za mnoge od nas. Ipak, uspjesi koje smo zajedno u proteklih 15 godina postigli u PROSTOR-u su mi na neki način još slađi, jer su mnogi od njih bili pionirski koraci u jednoj branši u nastajanju, barem u ovom obliku u kojem je danas poznajemo. Tu bih posebno izdvojio naš rad sa sada već nekoliko generacija mladih ljudi, koji su prošli kroz PROSTOR-ovu “školu” a od kojih većina danas ili radi za ozbiljne kompanije ili su nosioci poslovanja u vlastitim agencijama za nekretnine.  Na kraju, možda i najslađi dosadašnji poslovni uspjeh je Zakon o posredovanju u prometu nekretninama, koji smo zajedno sa nekolicinom kolega iz drugih agencija koje djeluju u okviru Udruženja učesnika u prometu nekretnina, a uz pomoć Privredne komore FBiH,  doveli do konačnog usvajanja krajem prošle godine, čime je zajedno sa paralelnim donošenjem istog zakona u RS-u, stvoren pravni okvir za dalji razvoj naše branše na teritoriji cijele Bosne i Hercegovine. “

Uspjeh se mora graditi korak po korak, predano-sa strašću, prema njemu se treba odnosti strpljivo, s radošću, s entuzijazmom, s ponosom. Uvijek smo radili kao tim, ujedinjeni sa namjerama da naši klijenti  koji se nalaze pred velikom životnom tranzicijom dobiju upravo ono što očekuju. Energija koja proizlazi iz okupljanja ljudi radi zajedničke misije, motiviše svakoga od nas pojedinačno da u svakoj situaciji pružimo svoj maksimum. Uživamo gledati  članove našeg tima kako napreduju i rastu. Orijentisani smo na ljude i uvijek smo u potrazi za zaposlenicima koji posjeduju pozitivan stav i volju za učenjem I napretkom.

Dosljedno održavamo našu poziciju lidera na tržištu nekretnina u BiH gdje služimo kroz predanost, radnu etiku, poznavanje samog tržišta, kreativne sposobnosti rješavanja problema i postizanje rezultata usmjerenih prema zadovoljstvu klijenta.

Izvor: https://hr.sainte-anastasie.org/articles/frases-y-reflexiones/las-80-mejores-frases-de-henry-ford.html

Ena-Lemana S.